VERBO  TO-BE

 

 

 forma afirmativa

 

 

forma negativa

 

 

forma interrogativa

I am (I'm) I am not (I'm not) am I?
soy, estoy no soy, no estoy ¿soy yo?, ¿estoy yo?
you are (you're) you are not (you're not) are you?
eres, estás no eres, no estás ¿eres tú?, ¿estás tú?
he is (he's) he is not (he's not) is he?
él es, está él no es, no está ¿es él?, ¿está él?
we are (we're) we are not (we're not) are we?
somos, estamos no somos, no estamos ¿somos?, ¿estamos?
you are (you're) you are not (you're not) are you?
sois, estáis no sois, no estáis ¿sois?, ¿estáis?
they are (they're) they are not (they're not) are they?
ellos son, están ellos no son, no están             ¿son, están ellos?

 

 

 Simple Present 

 

El Presente Simple es un tiempo verbal que se utiliza para describir acciones habituales que suceden con cierta frecuencia y no hace referencia a si está ocurriendo en el momento actual.I play tennis. Yo juego al tenis.

(Se refiere al trabajo que desarrolla una persona frecuentemente). They travel to Madrid. Ellos viajan a Madrid.(Habla de un viaje que se repite a diario, aunque el sujeto no lo esté realizando ahora).A continuación se muestran las formas afirmativa, interrogativa y negativa de este tiempo verbal:

 

PRESENT CONTINUO

 

 

En el cuadro superior se utiliza el verbo jugar (TO PLAY) a modo de ejemplo.

Puede utilizarse además para referirse a situaciones que suceden alrededor del momento en el que se habla, aunque no precisamente tiene que ser en este mismo momento, por ejemplo:

He is working in a bank. Él está trabajando en un banco.
(Significa que es su trabajo habitual, aunque no necesariamente la persona debe estar trabajando ahora).

 

 

PERSONAL INFORMATION.

 

Names

What is your name?
My name is _______.

What is your surname / last name?
My surname / last name is _______.

Do you have a nickname?
Yes, my nickname is _______ or No, I don't.


Work & Occupation

What do you do?
I am a _______.

Where do you work?
I work at _______.

Do you like your job?
Yes, I do. or No, I don't.

Why do you like your job?
I like my job because _______.

 

 

 

MONTHS OF THE YEAR 

 

 

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January-Enero.

 
February-Febrero


March-Marzo


April-Abril


May-Mayo.

 
June-Junio.

 
July-Julio


August-Agosto


September-Septiembre


October-October.

 
November-Noviembre


December-Diciembre.

 

 

 

DAYS OF THE WEEK

 

Monday-Lunes


Tuesday-Martes.

 
Wednesday-Miércoles


Thursday-Jueves


Friday-Viernes


Saturday-Sábado.

 
Sunday-Domingo


 

 

 

 

ORDINAL NUMBERS 

 

 

Números ordinales

Cuando se colocan objetos en orden, se utilizan los números ordinales para nombrar su posición. Los números ordinales son similares a los números que has aprendido anteriormente (llamados números cardinales). Si diez alumnos corren una carrera, diríamos que el estudiante que corrió más rápido obtuvo el primer lugar, el próximo estudiante llegó en segundo lugar y así sucesivamente.

Los primeros diez números ordinales son:

  • Primero

  • Segundo

  • Tercero

  • Cuarto

  • Quinto

  • Sexto

  • Séptimo

  • Octavo

  • Noveno

  • Décimo

 

 

CARDINAL NUMBERS

 

 

GREETINGS AND  FAREWELLS

 

Saludos en Ingles
Español
Hello, Hi Hola
Good morning Buenos días
Good afternoon Buenas tardes
Good evening Buenas noches (Al llegar)
How are you doing? ¿Como te va?
How are you getting on? ¿Como andas?
How are things? ¿Qué tal?
Nice / pleased to meet you. Encantado, Mucho gusto en conocerte
Nice to see you again. Encantado de verle de nuevo.


 

Despedidas en Ingles
Español
Goodbye / bye Hasta luego/Adios
See you soon Hasta pronto
See you tomorrow Hasta mañana
See you later Hasta luego
Good night Buenas noches (Al irse)
Take care Cuidate
Best wishes! Recuerdos / Mis mejores deseos
Good to have seen you again. Ha sido un placer verte de nuevo

 

COUNTRIES AND NATIONALITIES 

 

 

COUNTRY

NATIONALITY

AFGHANISTAN

AFGHAN

afgánistan, áfgan

ALGERIA

ALGERIAN

alyíria, alyírian

ANDORRA

ANDORRAN

andórra, andórran

ARABIA

ARABIAN

arábia, arábian

ARGENTINA

ARGENTINIAN, 
ARGENTINE

aryentína, aryentínian, aryentín

AUSTRALIA

AUSTRALIAN

ostréilia, austréilian

AUSTRIA 

AUSTRIAN

óstria, óstrian

the BAHAMAS 

BAHAMIAN 

de bajámas, bajámian

BELGIUM 

BELGIAN 

bélyium, bélyian

BOLIVIA 

BOLIVIAN 

bolí:via, bolí:vian

BRAZIL

BRAZILIAN 

bresíl, bresílian

BULGARIA

BULGARIAN 

bulgária, bulgárian

 

COUNTRY

NATIONALITY

 

CAMBODIA 

CAMBODIAN 

kambóudia, kambóudian

CANADA

CANADIAN 

kánada, kanéidian

CHILE

CHILEAN 

chíle, chiléan

CHINA

CHINESE 

cháina, chainí:s

COLOMBIA 

COLOMBIAN

kolómbia, kolómbian

COSTA RICA 

COSTA RICAN

kásta-rí:ka, kásta-rí:kan

CUBA 

CUBAN

kiúba, kiúban

CYPRUS 

CYPRIOT

sáiprus, sípriot

CZECHOSLOVAKIA 

CZECHOSLOSVAKIAN

shekoslovákia, shekoslovákian

DENMARK 

DANISH

dénmark, dánish

the DOMINICAN REPUBLIC

DOMINICAN

de domínikan ripáblik, domínikan

ECUADOR

ECUADORIAN

ekuádo:r, ekuadórian

EGYPT 

EGYPTIAN

íyipt, iyípshan

ENGLAND 

ENGLISH 

íngland, ínglish

EL SALVADOR 

SALVADOREAN 

el salvadó:r, salvadorí:an

 


 

DAILY ACTIVITIES AND ROUTINES 


 

PHYSICAL APPEARANCE OR DESCRIPTION

 


  1. APPEARANCE: ASPECTO
  2. ATTRACTIVE: ATRACTIVO
  3. AVERAGE BUILD: DE CONSTITUCIÓN MEDIA
  4. BALD: CALVO
  5. BEARD: BARBA
  6. BEAUTIFUL: GUAPA, GUAPO
  7. BEAUTIFUL: HERMOSO
  8. BIRTHMARK: MARCA DE NACIMIENTO
  9. BLACK HAIR: CABELLO NEGRO
  10. BLOND, FAIR: RUBIO
  11. BLOND, FAIR HAIR: CABELLO RUBIO
  12. BRACES: APARATO DE ORTODONCIA
  13. BRAID: TRENZA
  14. BROWN HAIR: CABELLO CASTAÑO
  15. BURNED: QUEMADO
  16. CURLY HAIR: CABELLO RIZADO
  17. DARK: MORENO, OSCURO
  18. DARK HAIR: CABELLO OSCURO
  19. DISABLED: MINUSVALIDO, DESCAPACITADO
  20. ELEGANT, SMART: ELEGANTE
  21. FAT: GORDO
  22. FRECKLES: PECAS
  23. GOOD-LOOKING: GUAPO
  24. GREY HAIR: CABELLO CANOSO
  25. HAIR: PELO
  26. HANDSOME: GUAPO, (SOLO PARA HOMBRES)
  27. HANDSOME: APUESTO, GUAPO
  28. INTELLIGENT: INTELIGENTE
  29. LAME: COJO
  30. LIGHT HAIR: CABELLO CORTO.

PRESENT PROGRESSIVE

 

Notes:

  1. The written lesson is below.
  2. Links to quizzes, tests, etc. are to the left.

 

The present progressive is formed by combining the verb "to be" with the present participle. (The present participle is merely the "-ing" form of a verb.)

I am studying.
I am studying with María.


 

In English, present progressive can be used to describe what is happening now, or what will happen in the future.

I am studying now.
I am studying with María tonight.


 

In Spanish, the present progressive is only used to describe an action that is in the process of taking place. It is not used for future actions.

I am studying now.
(use present progressive)

I am studying with María tonight.
(do not use present progressive)


 

To form the present progressive in Spanish, combine a form of "estar" with the present participle.

Estoy hablando.
I am speaking.

Juan está comiendo.
John is eating.

María está escribiendo una carta.
Mary is writing a letter.


 

In order to form the present progressive, you must know how to conjugate the verb estar, and how to form the present participle. You already know how to conjugate the verb estar:

estar

estoy
estás
está
estamos
estáis
están


 

To form the present participle of regular -ar verbs, add -ando to the stem of the verb.

hablar: hablando
(hablar - ar + ando)

trabajar: trabajando
(trabajar - ar + ando)

estudiar: estudiando
(estudiar - ar + ando)


 

To form the present participle of regular -er and -ir verbs, add -iendo to the stem of the verb.

comer: comiendo
(comer - er + iendo)

hacer: haciendo
(hacer - er + iendo)

vivir: viviendo
(vivir - ir + iendo)

escribir: escribiendo
(escribir - ir + iendo)


 

To form the present participle of -ir stem changing verbs, change e:i and o:u in the stem, and then add -iendo to the stem of the verb.

servir: sirviendo
pedir: pidiendo
decir: diciendo

dormir: durmiendo
morir: muriendo
poder: pudiendo


 

Sometimes when forming the present participle it is necessary to change the spelling of a word so that it agrees with the way it is pronounced. We call this an "orthographic" change. Here are some common examples:

caer: cayendo
creer: creyendo
huir: huyendo
ir: yendo
influir: influyendo
oír: oyendo
traer: trayendo
leer: leyendo
seguir: siguiendo

 

WH QUESTIONS

 

 


 

 

 

SHOULD I STAY ER SHOULD I GO?

Darling you gotta let me know 
Should i stay or should i go? 
If you say that you are mine 
I'll be here 'til the end of time 
So you got to let know 
Should i stay or should i go? 

Always tease tease tease 
You're happy when i'm on my knees 
One day is fine, next is black 
 So if you want me off your back 
Well come on and let me know 
Should i stay or should i go? 


Should i stay or should i go now? 
Should i stay or should i go now? 
If i go there will be trouble 
An' if i stay it will be double 
So come on and let me know 

This indecision's bugging me 
If you don't want me, set me free 
Exactly who'm i'm supposed to be 
Don't you know which clothes even fit me? 
Come on and let me know 
Should i cool it or should i blow? 


Should i stay or should i go now? 
 If i go there will be trouble 
 And if i stay it will be double 
So you gotta let me know 
Should i stay or should i go? 
 

 Simple Present Tense, el Present Perfect y el Past Tense

 

Aprendiendo a distinguir y a utilizar el Simple Present Tense, el Present Perfect y el Past Tense. 

Los tiempos verbales no son más que formas de pensar.

Observa, unos segundos, esta imagen:

 


Supón que el hombre de la imagen está pensado en cuando envía su secretaria emails.

SIMPLE PRESENT TENSE 
 

  •  Si piensa que ella envia los emails todos los días necesitará la estructura del "Simple Present Tense".


En español sería: Ella envía emails todos los días.
En inglés sería: She sends emails every day. 
Nota: Fíjate en cómo se añade una -s al final de "send" porque es la tercera persona (He, She, It).

La estructura del Simple Present Tense es:


 

Sujeto + verbo en infinitivo o terminado en s/es para la tercera persona + objeto



Ejemplos:

 

  • Ellos hablan por teléfono los lunes. They speak by phone on Monday.
  • Yo voy a Londres de vez en cuando. I go to London every now and then.
  • Él lee el periódico a veces. He sometimes reads the news.
  • Recuerda que para preguntar y negar con el presente necesitas el verbo auxiliar Do/Does.
  • Recuerda que este tiempo expresa HABITUALIDAD (todos los días, a veces, nunca, siempre....).
  • Recuerda también que en español usamos el presente para hablar ahora. Por ejemplo"¿Qué haces? en lugar de ¿Qué estás haciendo? En inglés esto NO se puede hacer. Si quieres hablar de ahora debes usar el "Present Continuous", no el "Simple Present Tense".


Más teoría y ejercicios sobre el Simple Present TenseTe recomiendo hacer los tres niveles de ese unidad del curso gratuito. 

PRESENT PERFECT
 

  • Si piensa, que acaba de enviar un email, necesitará la estructura del "Present Perfect".


En español sería: Ella acaba de enviar un email, o, Ella ha enviado un email (suele ir sin referencia de tiempo).
 En inglés sería: She has just sent an email. She has sent an email.

 Esta forma me indica que la acción ha ocurrido hace muy poco tiempo.

La estructura del Present Perfect es:


 

Sujeto + have/has + participio del verbo principal + objeto


Ejemplos:
 

  • Ellos ha hablando por teléfono. They have spoken by phone.
  • Yo he ido a Londres. I have gone to London.
  • Él leído el periódico. He has read the newspaper.
  • Recuerda que para preguntar y negar con el present perfect debes invertir el orden de la oración afirmativa poniendo primero have/has + el participio del verbo, luego el sujeto y, por último el objeto. Así: Have they spoken by phone? ¿Han hablado ellos por teléfono?
  • El participio del verbo principal es la tercera columna en los verbos irregulares, y la terminación -ed en los verbos regulares. En español son las terminaciones -ado-ido (trabajado, comido) y algunas formas irregulares como "visto"
  • Recuerda que este tiempo es para hablar de acciones que han ocurrido recientemente. No se suele poner ninguna referencia temporal o se pone "recently, today, this morning".  
  • Recuerda que este tiempo también se utiliza para hablar de lo que has hecho o no has hecho en toda una vida. Por ejemplo: I have never been to Paris. Nunca he estado en París.
  • Este tiempo es más difícil de comprender para quienes en español no utilizan el Pretérito Perfecto: "haber hecho algo". En general, podemos decir que hay muchas semejanzas entre el Pretérito Perfecto en español y el Present Perfect en inglés, aunque no son exactamente iguales.


Más teoría y ejercicios sobre el Present Perfect. Te recomiendo hacer los tres niveles de este curso.


SIMPLE PAST TENSE 
 

  • Si piensa que envió ayer el email, necesitará la estructura del "Simple Past Tense"


En español sería: Ella envió un email ayer.
En inglés sería: She sent an email yesterday. 


La estructura del Simple Past Tense es:

 

Sujeto + verbo irregular en pasado/ o regular terminado en -ed + objeto


Ejemplos:

 

  • Ellos hablaron por teléfono ayer. They spoke by phone yesterday.
  • Yo fui a Londres el lunes. I went to London on Monday.
  • Él leyó el periódico anoche. He read the newspaper last night.
  • Recuerda que para preguntar  y negar con el pasado necesitas el verbo auxiliar Did.
  • Recuerda que este tiempo expresa acciones ocurridas en el pasado y acabadas.
  • Recuerda también que suele aparecer con referencias temporales del pasado yesterday, last night, a month ago.


Más teoría y ejercicios sobre el Simple Past Tense. Te recomiendo hacer las siguientes 2 unidades de este curso.

 Ahora compara los diferentes tiempos:

 

  • She sends. Ella envía.
  • She has sent. Ella ha enviado.
  • She sent. Ella envió.

Para comprobar que has aprendido las diferencias, haz las siguientes traducciones:

1. Ayer comimos pescado.
2. He visto muchas películas.
3. Ella envía paquetes todos los días.
4. ¿Has oído eso?
5. El nunca oye nada.
6. ¿Fuiste a Grecia?
7. ¿Dónde has estado?
8.  Pienso en ello todos los día.
9. Ayer no pensé nada.
10. ¿Que has pensado tú?

Soluciones más abajo.

Vocabulary: 

En esta unidad aprenderemos vocabulario relacionado con"communications".

 




 ***********

Listening:

En la tercera parte del listening (Part 3) escucharás conversaciones entre dos personas. Te preguntarán 4 preguntas en relación a cada conversación. Deberás elegir la mejor respuesta marcando las opciones (A), (B), (C) o (D) en la hoja de respuestas. Las conversaciones no aparecerán escritas en el examen y las podrás escuchar tan solo una vez.

Vamos a practicar.

Ejemplo de conversación que escucharas SIN tener el texto delante:



Escucharás dialógos similares a este:  

 

  • ManWhere do you work?
  • Woman: I work at a law firm called Smith & Branson
  • Man: What do you?
  • Woman: I'm a paralegal.
  • Man: What does a paralegal do?
  • Woman: A paralegal assists qualified lawyers.
  • Man: What's the difference between a paralegal and a lawyer?
  • Woman: A lawyer's main job is to consider, analyze and strategize, whereas a paralegal's main job is to carry out the tasks arising from that consideration, analysis and strategy.
  • Man: Do you work many hours?
  • Woman: No. I've got a reduced schedule. I work only 6 hours, three days a week, so I can have enough time to look after my family.
  • Man: Oh, that's great! I wish I could do that too.


1. What are the speakers talking about? 
 (A) Law offices
 (B)The man's job
 (C)The woman's job.
 (D) A restaurant.

 2.  What are is the difference between a lawyer an a paralegal? 
(A) The paralegal carries out the tasks that the lawyer does.
(B) They are the same.
(C) The paralegal's main job is to consider, analyze and strategize, whereas the lawyers is to carry out those tasks.
(D) There are no differences.

3. The woman has a reduced schedule and that means that:
(A) She has to work more.
(B) She works far from home.
(C) She doesn't have too much time.
(D) She only works 6 hours, three days a week.



***********


4.   Watch this video only one time and answer the following questions: Nota: el vídeo tiene un duración más larga y un nivel algo superior al del examen, pero te ayudará mucho a hacer oído.


4. 1 What do both men order?
(A) Chicken.
(B) Fish.
(C) Meat. 
(D) Dessert. 


4.2 What do they decide to share?
(A) The coffee.
(B) A second dish.
(C) A salad.
(D) The dessert


4.3. What do the men do after they finish their meals?
(A) Order a dessert.
(B) They go home.
(C) They complain about the food.
(D) They ask for the bill.


5. Watch this video only one time and answer the following questions:

5.1. What does the second speaker answers to the question"How are things?
(A) He is happy of course.
(B) It's sad, but it is good to see so many friends and family.
(C) He needs help.
(D) He asks for help.

5.2. What is the second speaker asking about?
(A) A loan
(B) A mortgage
(C) An interest rate
(D) He doesn't ask anything.

5.3. What is the opinion of the second speaker about the interest rate?
(A) It's okay.
(B) The bank is a criminal.
(C) He has no opinion.
(D) It's very low.


6. Watch this video only one time and answer the following questions:

6.1. What are the men talking about?
(A) The location of a warehouse.
(B) The location of a new office. 
(C) The location of a new plant.
(D) The location of an airport.

6.2. What are the options they are weighing up?
(A) Near the old office and a river.
(B)  Near the airport or near a river.
(C) Near the train station and near the airport.
(D) Near the warehouse and the river.

6.3. What do they finally decide to do?
(A) Nothing.
(B) They are going to think about it.
(C) Go to the airport.
(D)  Have two facilities one by the river and another near the airport.