PRESENTE SIMPLE

 

Put the verb in brackets into the Present Simple (do) or the Present Continuous (is doing). 
Example: He never (drink) _____ alcohol. (key = drinks)


1.   What's that noise? Somebody (practise)  the piano.
2.   We (go)  to the cinema this Friday.
3.   They (go)  on holiday every winter.
4.   The days (be)  longer in summer.
5.   She often (talk)  to herself.
6.   She (have)  a shower at the moment.
7.   Right now she (run)  down a hill.
8.   Oak trees (grow)  very slowly.
9.   My dog (not eat)  vegetables.
10.   My brother (not like)  animals.
11.   Most people (not like)  to visit a doctor.
12.   In his job he usually (stand) .
13.   I'm looking at that woman, she (wear)  a nice dress.
14.   I never (go)  out in the evening.
15.   He usually (work)  with paints and brushes.
16.   Do you know anyone who (speak)  Italian?
17.   At work he usually (sit)  all day.
18.   'Where is Kate?' 'She (watch)  TV in the living room.'
19.   (you go)  to the party next Saturday?
20.   (you ever work)  at the weekend?
 

 

VERBO  TO-BE

 

A) - Escríbe las frases completas usando la forma correcta del verbo 'To be':
 
1. These bags  heavy.
2. I  an engineer. My wife  a nurse.
3. This house  not very expensive.
4. My books  on the table.
5.  you a good teacher?.

B) - Traduce las siguientes frases al inglés.
 
1. ¿Dónde estabas ayer a las 4?

2. Estuve en la escuela hasta las 8

3. ¿Hizo buen tiempo ayer?

4. Tengo hambre. ¿Puedo comer algo?

5. Mis padres no son italianos.

 

 

PRESENTE PROGRESIVO

 

PRESENTE CONTINUO

MESES DEL AÑO

DIAS DE  LA SEMANA

NUMEROS ORDINALES

NUMEROS CARDINALES

 

SALUDOS

 
 
 
 

 

ABECEDARIO

DESCRIPCION

PRESENTE CONTINUO

 

 

FEELINGS

 
Les dejo estas fichas de sentimientos , a mi me gusta hacer unas paletas de caritas happy y sad, entonces los niños dan vuelta a la paleta e identifican si es happy o sad y aman esas paletas







 

Ubica la imagen en el recuadro correspondiente y colorealo identificando el clima que se representa en él.

ALGUNAS PARTES DEL CUERPO QUE SE MUEVEN EN THE HOKEY POKEY SONG.

 

                      

 LOL LOOK AT THE PICTURES AND CHOOSE THE RIGHT VERB:

1.     2.    3.     4.    5.    6.    7.   8.   9.  10.
 
 
11.  12.  13.  14.  15.  16.  17. 18.  19.  20.
 

 
LOL WRITE THE PRESENT PARTICIPLE OF THE FOLLOWING VERBS: (WRITE IN CAPITAL LETTERS)
 
RUN                            GO                              PLAY                        HAVE                          
 
           WASH                          SWIM                    LISTEN                 CARRY 
 
            SING                           DANCE                   STOP                      JUMP    
 

 
LOL TURN THESE SENTENCES INTO THE NEGATIVE AND INTERROGATIVE. (WRITE LONG FORMS - USE CAPITAL LETTERS)
 
+  I AM COOKING A PIZZA.
-.
Question
 
+ MY MOTHER IS WALKING TO WORK.
-.
?Question
 
+ HE IS STARTING SCHOOL.
-.
Question
 

 
LOL COMPLETE WITH THE VERBS IN BRACKETS: (WRITE LONG FORMS - USE CAPITAL LETTERS)
 
  •   It  (rain), so Jack and Sue  (not have) a picnic today.
  •   you  (wait) for the train?
  •  Be quiet! I  (try) to study!.
  •  They are outside. They  (play) football.
  • Stop shouting!  Mom  (sleep).
  • She  (make) a cake for my birthday.
  • Why  they  (jump)?
  • Look! Those dogs  (swim) in the pool!
  • Mary  (buy) some clothes.
  • The children  (run) in the park.
  • You can switch on the radio, I  (not study) now.

LOLYOULOLDIDLOLITLOL!!!!LOLGREATLOLJOBLOL!!!

 

El presente simple y la hora

 

 

Practica escribiendo frases con cada una de tus rutinas diarias y la hora a la que la realizas, por ejemplo:
I wake  up at seven o´clock
I get up at five past seven
I go to the bathroom at ten past seven
I have a shower at a quarter past seven
...


 

PASADO SIMPLE

ADJECTIVES

COMPARATIVOS Y SUPERLATIVOS.


comparativos_y_superlativos_level_1.1.jpg

comparativos_y_superlativos_level_1.3.jpg
Soluciones al Ejercicio 1.1

EJERCICIO 1.2


 

comparativos_y_superlativos_level_1.2.jpg

MENTE, CUERPO Y SALUD.